مصاحبه آقای مرتضی قدیری رئیس اتحادیه با صدای ایران

بخش اول

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان مصنوعات سیمانی و لوازم فلزی به بیان درخواست های این صنف از شهرداری و سازمان امور مالیاتی در گفتگو با صدای ایران پرداخت.

قدیری رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان مصنوعات سیمانی و لوازم فلزی ساختمان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری صدای ایران گفت: تغییر وضعیت قیمت دلار با توجه به اینکه بسیاری از موادی که برای تولیدات این صنف استفاده می شود تفاوت قیمتی بالایی پیدا کرده است از جمله بحث میلگرد و آهن در تولیدات توری و ورق که برای رابیس استفاده می شود و باعث شده قیمت تمام شده کالاهای ما افزایش پیدا بکند.

وی ادامه داد: با توجه به رکودی که در بحث ساختمان وجود دارد اعضای صنف ما در وضعیت خاصی قرار دارند و توانمندی مالی خیلی بالایی در بحث درآمدی ندارند و از سازمان امور مالیاتی تقاضا داریم باتوجه به اینکه سال 97 سال سختی از لحاظ درآمدی می باشد این مسائل را در نظر بگیرند.

قدیری افزود: بیشتر اعضای صنف ما در خیابان های مصطفی خمینی و 15 خرداد مشغول به فعالیت هستند که شهردای خیابان 15 خرداد را پیاده رو کرده و آن را مسدود نموده است. البته اگر چه از نظر تردد دچار مشکل شده ایجاد شده است ولی به نوعی بهتر شده است چون وقتی ماشینی تردد نداشته باشد ، ترافیکی وجود ندارد و آرامش بهتری دارد.

وی ادامه داد: با توجه به نوع فعالیت اعضای صنف ما که در آن محدوده دارند نیاز به تردد ماشین و کامیون برای جابه جایی جنس می باشد که برای رفع این مشکل جلساتی را با شهرداری برگزار کردیم تا راهکارهایی ایجاد کنند که باعث تسهیل در رفت و آمد چه مشتری چه فروشندگان ویا حمل و نقل کالا بشود ، متاسفانه هنوز به نتیجه مطلوبی نرسیده ایم امیدوارم دوستان ما در شهرداری این مسئله را مد نظر بگیرند.

بخش دوم

مرتضی قدیری در گفتگو با صدای ایران گفت : تاریخچه اتحادیه سازندگان و فروشندگان مصنوعات سیمانی ولوازم فلزی ساختمان برمی گردد به سال 1355 که تشکلی به نام سیمان کاران و موزائیک کاران ایجاد شد و در سالیان گذشته مهمترین مسئله ساختمان بحث سیمان کاری و موزائیک سازی بود ، تمام پله ها ، قرنیز و کف ساختمان ها همگی از سیمان و موزائیک ساخته می شد بعد از مدتی وسایل فلزی هم به ساختمان اضافه شد و اتحادیه ما تغییر نام داد و به اتحادیه مصنوعات سیمانی و لوازم فلزی ساختمانی نام گرفت.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان مصنوعات سیمانی و لوازم فلزی ساختمان افزود : ما چیزی حدود 650 نفر عضو داریم که بیشتر تولیدکننده ما در صنعت سیمانی و موزائیکی حدود 30درصد هستند و مابقی که 70درصد را شامل می شوند از فروشندگان لوازم فلزی ساختمانی هستند. در حال حاضر تولیدکنندگان موزائیک ما در شهرک موزائیک سازی مستقر هستند که دچار مشکلات فراوانی می باشند که متاسفانه هیچگونه حمایتی از طرف دولت وجود ندارد از جمله بحث مالیاتی که اگثر دوستان ما در تولید باآن درگیر هستند در مسئله تولید یکی از مواردی که می تواند تولید کننده را حمایت کرد بحث مالیات می باشد. وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مشکلات بخش تولید تامین نیروی انسانی به خاطر بالا رفتن نرخ ارز و عدم تمایل کارگران افغانی به ادامه کار می باشد ، چون کار تولید در صنعت موزائیک سازی و سیمانی کار سنگینی می باشد معمولا کارگران افغانی بهترین گزینه هستند ولی باتوجه به افزیش ارز خیلی راغب به کارکردن نیستند ما در تولیدات محصولات سیمانی دچار کمبود نیروی انسانی شدیم.

قدیری افزود : در رابطه با مالیات با توجه به رویکرد دولت به سمت درآمدهای مالیاتی وشرایط الان اقتصادی نیاز به ارفاق در این زمینه از سوی دولت هستیم و همانطور که دوستان ما در اتاق اصناف تهران معتقد هستند که دولت سال 97 را تنفس مالیاتی بدهد تا تولیید کنندگان و فروشندگان ما که با معضل درآمدی مواجه هستند بتوانند خودشان را پیدا بکنند و یک هماهنگی با وضعیت درآمدی موجود در سال 97 داشته باشد. وی در پایان خاطر نشان کرد: در مورد فروشندگان ما هم دغدغه اصلی آنها دریافت مالیات هایی که بعضی موقع ها بدون کارشناسی و بدون در نظر گرفتن موقعیت های شغلی دوستان ما می باشد.