الزام به نصب برچسب قیمت کالا

الزام به نصب برچسب قیمت کالا

الزام به نصب برچسب قیمت کالا
رئیس شورای اصناف کشور خبر داد :به منظور تنظیم بازار، کنترل قیمت ها و رعایت حقوق مصرف کنندگان از امروز طرح الزامی کردن نصب برچسب و ارائه فاکتور برای واحدهای صنفی به اجرا در می آید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بازرگانی (شابا )، قاسم نوده فراهانی، رئیس شورای اصناف کشور، در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه براساس قانون نظام صنفی برچسب قیمت و صدور فاکتور در واحدهای صنفی الزامی می‌باشد، ادامه داد: به منظور تنظیم بازار، کنترل قیمت ها و رعایت حقوق مصرف کنندگان از امروز طرح الزامی کردن نصب برچسب و ارائه فاکتور برای واحدهای صنفی به اجرا در می آید.
وی خاطرنشان کرد: کلیه واحدهای صنفی موظف هستند در صورت درخواست مشتری اقدام به صدور فاکتور کنند و باید توجه داشته باشند که عدم رعایت این موارد باعث تشکیل یک پرونده بر علیه آنها در تعزیرات حکومتی می‌شود.
رئیس شورای اصناف کشور هم‌چنین از برگزاری ۴۰۰ نمایشگاه عرضه مستقیم کالا (بهاره) خبر داد و گفت: نمایشگاه های عرضه مستقیم کالای تهران در چهار نقطه حکیمیه تهران پارس، پارک ارم، ورزشگاه تختی و فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود‌‌.
رئیس شورای اصناف کشور خاطرنشان کرد: در کنار برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا فروش‌های فوق‌العاده‌ای نیز خواهیم داشت اما تا زمانی که واحدهای صنفی باما همکاری لازم را نداشته باشند، نمی توانیم فروش های فوق العاده را جایگزین برپایی نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا کنیم.
به گفته وی، صنوفی که در فروش فوق‌العاده شرکت می‌کنند با نصب پلاکارد بر روی سردر مغازه‌ها قابل شناسایی هستند.
فراهانی گفت: چنانچه فروش‌های فوق‌العاده گسترش یابد دیگر نیازی به برگزاری نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا در کشور وجود نخواهد داشت.
رئیس شورای اصناف کشور همکاری مردم و اصناف را موجب موفقیت اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها دانست و عنوان کرد: در حال حاضر ۷۷۰۰ اتحادیه و ۳۱۳ مجمع امور صنفی در کشور وجود دارد، که همکاری بسیار خوبی بین آنها وجود دارد.
وی پایش موجودی کالاها و کنترل نظارت قیمت‌ها را دو رکن اصلی موفقیت اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها برشمرد و اظهار داشت: تاکنون کمبود کالایی در کشور وجود نداشته است ضمن اینکه کنترل قیمت‌ها نیز حاکی از ثبات آنها است.
فراهانی ادامه داد : در شورای اصناف یک ستاد شبانه روزی به منظور پایش موجودی کالا در بازار و کنترل قیمت ها تشکیل شده بود که در این ستاد وضعیت بازار به صورت کامل رصد می شد تا هیچ گونه کمبود کالایی در بازار احساس نشود و تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالا اقدام به تغییر قیمت اجناس نکنند.