اظهارنامه مالیاتی

اظهارنامه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی و میزان معافیت های مالیاتی سال ۱۳۹۹

◾️ نرم‌افزار اظهارنامه مالیات بر درآمد مشاغل عملکرد ۱۳۹۹ در سامانه اظهارنامه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی ( تحت وب و آنلاین ) آماده تکمیل و ارسال می باشد.
◾️ صاحبان مشاغلی که تمایل به بهره مندی از مفاد تبصره ماده ۱۰۰ ق.م.م ( تعیین مالیات مقطوع /توافق ) را دارند، منتظر دستورالعمل باشند.
از میزان معافیت های مالیاتی سال ۱۳۹۹ مطلع هستید.
دو نوع معافیت :
➖یکی معافیت در بخش صاحبان مشاغل که بزودی باید اظهارنامه مالیاتی آن تسلیم شود مبلغ ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می باشد، یعنی اشخاصی که تا این میزان درآمد داشته اند معاف از مالیات و مابقی در نرخ های مقرر ( ۱۵ درصد – ۲۰ درصد – ۲۵ درصد ) مشمول مالیات خواهد بود . ضمنا اگر اظهارنامه مالیاتی ارائه نشود بهره مندی از معافیت به این میزان خبری نیست و همه ی درآمد آنان به نرخ های یادشده حسب مورد مشمول مالیات خواهد بود. به این معافیت ، معافیت مالیاتی پایه یا سالانه هم گفته می شود، نکته قابل توجه اینکه بهره مندی از این معافیت به شرط تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقيقي تا مهلت مقرر سال۱۴۰۰ می باشد .
➖معافیت دیگر برای صاحبان املاک اجاری هست که چنانچه دریافتی ناشی از اجاره ملک آنان تا مبلغ ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باشد از پرداخت مالیات اجاره معاف خواهند بود و البته اگر طی یک سال درآمدی دیگر نداشته باشند . ماده ۵۷ ق.م.م را بخوانید . نکته قابل توجه اینکه بهره مندی از این معافیت به شرط تسلیم اظهارنامه مالیاتی تا مهلت مقرر يعني تا پايان تير ماه ١٤٠٠ مي باشد . فلذا يادتان باشد اظهارنامه مالياتي را در موعود مقررتسليم نماييد.
دستوالعمل اجرایی دریافت بر خط اظهارنامه الکترونیکی اشخاص حقیقی کلیک فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *