پیشنهاد افزایش نرخ سیمان بسته بندی

پیشنهاد افزایش نرخ سیمان بسته بندی به منظور جبران افزایش بهای تمام شده تولید

پیشنهاد افزایش نرخ سیمان بسته بندی

چندی پیش اخباری در خصوص افزایش قیمت پاکت های بسته بندی سیمان و اقدامات صورت گرفته در خصوص رفع مشکلات پیش آمده برای واحد های تولیدی سیمان منتشر گردید. در همین ارتباط عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: هنگام فروش سیمان بسته بندی طبق مجوزهای قبلی حدود ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان به قیمت مصوب سیمان فله اضافه می شود و سیمان عرضه می گردد. با توجه به افزایش قیمت شدید پاکت سیمان، درخواست کرده ایم هر تن سیمان بسته بندی ۲۴ هزار تومان دیگر افزایش یابد تا افزایش هزینه بسته بندی جبران شود.

وی افزود: منتظر نظر وزارت صمت در رابطه با افزایش نرخ ۲۴ هزار تومانی هستیم و به محض موافقت وزارت صنعت و معدن و تجارت، افزایش نرخ اعمال خواهد شد.

شیخان در مورد تاثیر افزایش قیمت سیمان بسته بندی بر تقاضای بازار گفت: امیدواریم افزایش نرخ سیمان بسته بندی شده موجب افزایش تقاضای سیمان فله شود؛ اما به هر حال حمل سیمان فله در کشور به راحتی امکانپذیر نیست و ضمنا افزایش نرخ ۲۴ هزار تومانی سیمان تاثیر چندانی بر بهای تمام شده ساخت و ساز نخواهد داشت.

وی در خاتمه تصریح کرد: در صورت افزایش نرخ سیمان بسته بندی، نرخ سیمان صادراتی هم افزایش خواهد یافت. ولی این افزایش نرخ اثری بر رشد سودآوری شرکت ها نداشته و فقط افزایش بهای تمام شده را پوشش می دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *