رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان مصنوعات سيماني و لوازم فلزي ساختماني

رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان مصنوعات سيماني و لوازم فلزي ساختماني تهران با تاکيد بر اينکه صنف باز است اما بازار گردش مالي ندارد بيان داشت: بازار راکد و کسب وکار نيمه تعطيل دردي را دوا نمي کند، بسياري از صنوف و صنايعي که مي توانند گردش مالي ايجاد کنند در رکود به سر مي برند؛ مانند صنعت ساختمان که بسياري از صنوف به آن وابسته اند.

مرتضي قديري، رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان مصنوعات سيماني و لوازم فلزي ساختماني تهران در ادامه تصريح کرد: در تقسيم بندي هايي که از سوي ستاد ملي کرونا براي مشاغل صورت گرفته، تميز و تشخيص اينکه چه صنفي در چه گروهي قرار گيرد بدرستي صورت نپذيرفته؛ ضمن اينکه از برخي از مشاغل در هيچ يک از گروه ها نام برده نشده است. تشخيص اين کار برعهده چه ارگاني بوده که اين چنين بي نظمي صورت گرفته است؟ بازرسان هنگام مراجعه تنها برحسب اينکه صنف مذکور در قالب هيچ گروهي نيامده، آن را شامل گروه ۲ شمرده و امر به تعطيلي آن صنف مي کنند به اين معنا که افراد قانون تعيين مي کنند نه ارگان و سازمان خاصي .

وي تاکيد کرد: بسياري از صنوف لازم و ملزوم يکديگرند به طور مثال؛ اگر فروشندگان سيمان باز هستند پس فروشندگان ملزومات اين کالا نيز بايد باز باشند و اگر فروشندگان آهن باز هستند بايد فروشندگان ملزومات اين کالا نيز فعال باشند؛ چرا که بدون يکديگر نمي توانند کار کنند و لازم و ملزوم يکديگرند.

قديري با انتقاد از اينکه دولت قانون را فقط براي اصناف وضع مي کند ولي براي ارگان ها و سازمان هاي خود هيچ قانوني وضع نمي کند تصريح کرد: چرا اصناف تاوان همه تصميمات را بايد بپردازند؟ تجمعات فقط در اصناف است؟ کرونا فقط از بازار وپاساژها سرايت مي کند،پ؟ آيا نه اين است که هيئت هاي حل اختلاف ، سازمان هاي تامين اجتماعي، سازمان امور مالياتي، بانکها و … هزاران مرکزي که زير نظر دولت است از شيوع ويروس مبرا هستند؟

رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان مصنوعات سيماني و لوازم فلزي ساختماني تهران افزود: اين چگونه برنامه ريزي است که بايد فقط اصناف رعايت کنند آن هم بخشي از اصناف ؟متروها، اتوبوس ها، شرکت هاي خصوصي، همه مکان هايي هستند که سربسته و جريان هوا در آن مانند پاساژهاست، چرا دولت تنها اصناف ر ا سيبل هر تصميمي قرار مي دهد؟

وي ادامه داد: ازدحام مردم در صف هاي عريض و طويل ميادين ميوه و تره بار براي خريد مرغ، آيا تجمع نيست؟ کرونا تشخيص مي دهد از کجا سرايت کند و حتما آن هم از اصناف است؟!!دولت حالا که اصناف را براي کنترل شيوع ويروس کرونا تعطيل و معاف از کار مي کند در محاسبات مالياتي نيز آنها را معاف از پرداخت کند، اينجا مي شود گفت اگر دولت اصناف را معاف کند، پس به عدالت رفتار کرده است.

قديري در رابطه با رونق و گردش اقتصادي گفت: مردم منتظرند تا روند مذاکرات را ببينند؛ چرا که هر تصميمي گرفته شود اولين تاثيرش بر بازار کسب وکار خواهد بود. اميدوارم طوري پيش رود تا قيمت ها کاهش يابد، بازار کشور عجيب به نرخ ارز هاي مبادلاتي وابسته است. منتظر گردش اقتصادي خوب پس از چند سال در کشور هستيم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *