مرتضی قدیری رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان مصنوعات سیمانی

مرتضی قدیری رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان مصنوعات سیمانی و لوازم فلزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس

تغییر شغل 15 درصد فعالان صنعت مصنوعات سیمانی و لوازم فلزی به خاطر رکود بخش مسکن
رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان مصنوعات سیمانی و لوازم فلزی گفت: هیچ محدودیتی به منظور تامین این کالاها برای ساخت حداقل 1 میلیون واحد مسکونی در هر سال نداریم.
و در تشریح اثرات منفی رکود صنعت ساختمان، اظهار داشت: نزدیک به 15 درصد از فعالان با سابقه صنعت فروشندگان مصنوعات سیمانی و لوازم فلزی، در شرایط رکودی ایجاد شده ناشی از توقف ساخت و ساز مسکن دوام نیاوردند و با تغییر شغل از این حرفۀ صنعتی خارج شدند.

وی، در بیان این نکته که رونق گرفتن ساخت و ساز در حوزه مسکن زمینه رونق سایر رشته‌ صنعت‌های مرتبط با تولید واحد مسکونی را فراهم می‌کند، گفت: حوزه مسکن به عنوان یک پیشران در اقتصاد عمل کرده و زمینه رونق گرفتن بازار و به تبع آن افزایش تقاضا برای سایر صنایع نظیر صنعت مصنوعات سیمانی و لوازم فلزی را مهیا خواهد کرد.

* محدودیتی در تامین کالا برای ساخت حداقل 1 میلیون واحد مسکونی وجود ندارد

قدیری با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن ساخت حداقل 1 میلیون واحد مسکونی در قالب طرح جهش تولید و تامین مسکن مجلس شورای اسلامی، گفت: صنعت مصنوعات سیمانی و لوازم فلزی ضمن استقبال طرح مجلس به منظور افزایش تولید و عرضه مسکن، آمادگی کامل خود را به منظور تامین کالاهای مرتبط با بخش ساخت و ساز اعلام می‌کند و هیچ کمبودی در زمینه تامین کالاهای مذکور نخواهد داشت.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان مصنوعات سیمانی و لوازم فلزی با اشاره به پر بودن انبارهای اعضای این صنف از کالاهای مرتبط با بخش مسکن، گفت: تقریبا تمامی کالاهای تولید شده در صنف مصنوعات سیمانی و لوازم فلزی در کشور تولید می‌شود و ما هیچ محدودیتی به منظور تامین این کالاها برای ساخت حداقل 1 میلیون واحد مسکونی در هر سال نداریم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *