مشکل اینتا کدها از سوی سازمان امور مالیاتی رفع می شود/ بروز چالش های مدیریتی و نظارتی اتحادیه ها با درگاه ملی صدور مجوزها

مرتضی قدیری، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان مصنوعات سیمانی و لوازم فلزی ساختمان در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران بزرگترین چالش همه اتحادیه ها و اصناف کشور را متوجه درگاه ملی مجوزها دانست و گفت: این درگاه که به تازگی اجرایی شده باعث بروز مشکلات متعدد در بخش مدیریتی و نظارتی اتحادیه ها شده است.

وی یکی از مشکلات این درگاه را عدم ثبت وجه اولیه حق عضویت دانست و افزود: خیلی از متقاضیان دریافت پروانه کسب قبلا حق عضویت خود را در سامانه ایرانیان اصناف پرداخت کرده اند و حالا با انتقال این افراد به سایت نوین اصناف متاسفانه قسمت پرداخت وجه ثبت نشده و متقاضیان مجبور هستند مبلغ را دوباره پرداخت کنند. همچنین این اتفاق برای تمدید پروانه کسب هم اتفاق افتاده است.

قدیری تسریع در صدور پروانه کسب را از محسنات این درگاه برشمرد و گفت: حسن وجود درگاه ملی مجوزها سرعت پیدا کردن روند دریافت پروانه کسب و کار است؛ ولی در کنار آن باعث کاهش نظارت اتحادیه ها شده است و البته به لحاظ درآمدی تغییر آنچنانی پیدا نکرده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان مصنوعات سیمانی و لوازم فلزی ساختمان به موضوع ارز نیز اشاره کرد و افزود: بخش ارزی مدتهاست که تثبیت شده و فعلا مسئله حاد آنچنانی و افزایش قیمت نداشتیم و با رکود بازار باز هم ثبات قیمت را شاهد هستیم .

وی در خصوص برنامه های آینده اتحادیه گفت: درصدد برگزاری کارگاه های آموزشی در رابطه با مسایل شغلی، اصول مالیاتی و مسایل بیمه ای هستیم تا اعضای فعال اطلاعات و آموزش بیشتری دریافت کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *